Статьи

Анти чек-лист резюме: що зменшує вашу вартість на ринку праці

Олександр Шевченко на вебінарі проекту Talent ON
Олександр Шевченко на вебінарі проекту Talent ON
HRD, кар’єрний консультант і ментор

Ви сумлінно працюєте, маєте за плечима понад 6 років досвіду, регулярно відгукуєтесь на цікаві вакансії, але, от халепа, бажана високооплачувана робота все ніяк не йде до рук? Можливо, у вашому резюме є речі, які відлякують HR-менеджера?

Нумо, перевірте себе за анти чек-листом, який навів Олександр Шевченко, HRD, кар’єрний консультант і ментор, на черговому вебінарі проєкту Talent ON від hh.ua | grc.

✅ ВИ ЗАНАДТО РІДКО ЗМІНЮЄТЕ РОБОТОДАВЦІВ

Цей пункт особливо актуальний для молодих спеціалістів у перші 5 років роботи. Оптимальна частота зміни роботодавців у цей період – кожні півтора року. Адже без значущих підвищень або нових проєктів після закінчення цього часу починається «недоотримання» досвіду. А от кожна нова компанія дає змогу зануритись у нову корпоративну культуру, навчитись новим підходам у роботі, зрозуміти вимоги різних роботодавців та галузей бізнесу.

Ще один аргумент на користь регулярної зміни роботодавців на початку кар’єри: за 4-5 років ви можете потроїти свою вартість на ринку праці. Але в межах однієї компанії – це майже нереально. Адже на практиці рідко коли роботодавці підвищують зарплату наявним співробітникам більше, ніж на 15% на рік.

✅ ВИ ЗАНАДТО ЧАСТО ЗМІНЮЄТЕ РОБОТОДАВЦІВ

А це вже стосується тих, хто може похизуватись керівними посадами. Проте тут є маленький нюанс. Якщо це ваша перша подібна посада в невідомій компанії – є сенс затриматись у ній десь на 2 роки (або трохи менше). Якщо ж йдеться про відомого роботодавця, то оптимальний час перебування в ній 3-5 років. Після 4-5 років на одній керівній позиції кожен наступний рік «привносить» в зростання вартості фахівця помітно менше.

До того ж пам’ятайте, що довести експертизу як керівник ви можете, лише маючи успішні кейси в різних компаніях та корпоративних культурах.

✅ ВИ НЕ ЗАЙМАЄТЕСЬ САМООСВІТОЮ

Наразі побутує думка, що «освіта – ніщо, навички – все». Частково це правда. Не завжди знання, які студент отримує в стінах ВНЗ, відповідають реальним вимогам бізнесу. Ба більше, далеко не завжди цей студент після закінчення вишу працює за профілем і хоч якось користується тією інформацією, яку вивчав. Тому виносити на перші рядки резюме інформацію про вищу освіту, особливо здобуту 15-20 років тому, дивно і нелогічно.

Але це все не стосується самоосвіти – регулярного відвідання курсів, тренінгів, воркшопів тощо. Такі заходи, по-перше, підвищують вашу кваліфікацію, формуючи нові знання, навички, розширюючи кругозір. А по-друге, показують роботодавцю: ви хочете та можете вчитись, ви вмотивовані на розвиток і не сидітимете склавши руки, очікуючи, коли ж успіх та визнання самі вас знайдуть.

✅ ВИ НЕ ВОЛОДІЄТЕ ІНОЗЕМНИМИ МОВАМИ

Цей пункт у принципі дотичний до попереднього. Зараз, коли існує безліч безкоштовних підручників, додатків, спікінг-клабів, у вас не може бути «відмазок», чому ви не знаєте, наприклад, хоча б англійської на базовому рівні. Навіть якщо володіння іноземною мовою для виконання ваших безпосередніх поточних обов’язків не потрібно. Воно дає змогу читати спеціалізовану літературу та міжнародні інформаційні ресурси, підвищувати професійний рівень і брати участь у програмах навчання тощо.

До того ж воно доповнює ваш портрет у розрізі особистих навичок та говорить, що ви – зібрана та цілеспрямована людина з непоганими комунікативними здібностями.

✅ ВИ ПРАЦЮВАЛИ ЛИШЕ В ЛОКАЛЬНИХ ТА/АБО МАЛОВІДОМИХ КОМПАНІЯХ

За словами Олександра, максимальна професійна капіталізація можлива тільки в брендових відомих компаніях. І це досить логічно: у них інші бюджети, інші масштаби, інший рівень обов’язків. До того ж маленькі компанії часто грішать тим, що в одному співробітникові намагаються поєднати обов’язки декількох: маркетолог, який заразом веде сторінки в соціальних мережах, бухгалтер, який вичитує договори на предмет їхньої відповідності закону, керівник, який сам проводить співбесіди.

Згадаємо концепцію T-shaped-спеціалістів. Такі фахівці мають широкий кругозір і загальні знання в багатьох сферах – це відображає верх «Т». А максимальна експертиза в одному напрямку, яку символізує вертикальна смуга літери, – це унікальні навички і найсильніший бік. І робота в маленьких компаніях, можливо, буде розширювати ці «горизонтальні» суміжні компетенції, тоді як поглиблення у своїй спеціалізації при роботі на таких працедавців може кульгати.

✅ ЛЕВОВУ ЧАСТКУ ВАШИХ ОБОВ'ЯЗКІВ СКЛАДАЮТЬ РУТИННІ ЗАВДАННЯ

Перевірка пошти, складання звітів, введення і перенесення даних – ми розуміємо, що робочі дні у багатьох з нас не відрізняються оригінальністю чи новизною. Навіть представники досить творчих профсфер жаліються: «Один день креативу і 364 дні тоскної рутини, щоб реалізувати те, що накреативив». А за даними звіту Wrike, Inc про рівень операційної ефективності, 70% співробітників витрачають на рутинні завдання близько 40% робочого часу.

Проте робити наголос у резюме на таких завданнях – шлях у нікуди. Подумайте, як ви можете оптимізувати чи автоматизувати рутину. Це вивільніть час для більш важливих та цікавих завдань, якими ви зможете пишатись і які додадуть вам балів в очах потенційного роботодавця.

«Діагностували» у своєму досвіді та резюме якийсь з цих пунктів? Ну то хутчіш виправляйте ситуацію, оновлюйте резюме та відгукуйтесь на цікаві вакансії. І ми впевнені, що кар’єрний прорив не змусить себе довго чекати!

Вакансии дня

Комментарии