Статьи

Фрази супровідного листа

Супровідний лист здебільшого буває двох видів. Він може або зацікавити і підштовхнути до перегляду резюме, або, навпаки, відштовхнути від кандидата, перш ніж резюме буде відкрито. Тому до написання супровідного листа краще поставитися серйозно й з усією відповідальністю.

Експерти hh.ua | grc підготували добірку невдалих фраз, що заважають кандидатам скласти про себе гарне враження.

1. «Думаю, я б відмінно підійшов...»

Якщо ви взялися до написання будь-якого тексту, вже мається на увазі те, що ви і так думали. Не треба ще раз нагадувати про це. Крім того, фрази «я думаю», «я відчуваю», «я вірю» тощо видають якусь невпевненість і відчуття страху. Починайте переконливо: «Я відмінно підійду вашій компанії, оскільки...».

2. «Гарний»

Як то кажуть, «гарна людина – це не професія». І для кожного є своє «гарне». Подумайте тільки, існує так багато прикметників, і вони майже всі сильніші і точніші, ніж просто «гарний»:

  • професійний
  • досвідчений
  • експертний
  • успішний
  • ґрунтовний
  • здібний
  • компетентний
  • ефективний

Важливо лише переконатися, що обраний варіант точно відображає ваші навички або досвід. Якщо у вас за плечима дворічний стаж, вам, імовірно, краще назвати себе «компетентним» і «здібним». До «експерта» або «досвідченого» фахівця потрібно ще дорости.

3. «Ця робота допоможе мені, тому що...»

Давайте будемо реалістами: тільки вас і членів вашої сім'ї хвилює, чому ця робота допоможе вам. Але менеджеру з найму це не цікаво. Все, про що він або вона піклуються, – знайти кращого кандидата на вакантне місце. Тому, виявивши, що ваш супровідний лист пояснює, як посада допоможе вам розвинути свої лідерські навички, дізнатися більше про галузь або стати професіоналом, натисніть кнопку «видалити».

Натомість використовуйте формулу: ваші здібності + потреби компанії = бажані результати. Приклад: «Мій 5-річний досвід роботи інтернет-маркетологом у поєднанні з симпатією до теми онлайн-торгівлі і знанням діджитал інструментів дозволить успішно управляти проєктами від упаковки до реалізації».

4. «Як ви можете бачити/прочитати в моєму резюме...»

Ця загальна фраза не говорить ні про що. Все, що вам потрібно зробити, це видалити її! Замість того, щоб писати: «Як ви могли прочитати з мого резюме, я працюю у сфері маркетингу та PR останні п'ять років, – пишіть: «Я працюю у сфері маркетингу та PR останні п'ять років». Бонус: ваша безпосередність буде проєктувати впевненість.

5. «Я – найкращий кандидат, тому що...»

Упевненість – це добре, а зарозумілість – ні. Навіть якщо ви впевнені, що станете абсолютно фантастичним вибором, ви не можете знати напевно, що краще за вас немає. Щоб не дратувати менеджера з найму, утримайтеся від використання «кращий», «ідеальний», «прекрасний», «чудовий». А ось слова «великий», «сильний», «унікальний», «ефектний», «цінний» дуже навіть знадобляться в резюме для опису досягнень.

6. «Я залишив свою останню роботу, тому що...»

Супровідний лист – це місце, де ваш потенційний роботодавець буде радий познайомитися з вами. Він має вас яскраво позиціонувати і говорити про те, як ви можете допомогти компанії стати краще. Не потрібно в ньому описувати обставини вашого останнього звільнення. Коли запитають, тоді і розповісте.

7. Жарти

Радимо не робити спроб гумору. Винятком можуть бути творчі професії, де креатив особливо цінується. У класичному супровідному листі все ж ви маєте продемонструвати, що ставитеся до процесу серйозно, не намагаєтеся розважитися або, що ще гірше, підлещуватися. Крім того, більшість людей не такі дотепні, як вони думають, а жарти часто погано передаються в письмовій формі, особливо в офіційному листуванні.

Вакансии дня

Комментарии