Статьи

Що робити, якщо виявилося, що нова робота вам не підходить?

Ви створили виграшне резюме, успішно пройшли співбесіду й отримали роботу, яка, здавалося, була придумана спеціально для вас. Але минуло зовсім небагато часу і ви повні розчарування? Стоп. Не нервуйте. Все, що вам потрібно зараз, – це розібратися, що саме не так. Можливо, у вас «синдром новачка», який незабаром пройде, а може, справді треба задуматися про пошук нового місця.

Експерти hh.ua | grc рекомендують «не рубати з плеча» і підійти до питання розважливо.

На жаль, є низка причин, через які нова робота може здатися повним провалом. Ваші посадові обов'язки не відповідають опису, вам нудно, начальник лякає, постійно доводиться працювати понаднормово, не знаходите спільну мову з колегами або в гіршому разі все вищеперераховане. Якщо ви панікуєте, тому що робота вашої мрії здається повним кошмаром, ви не самотні.

Але поспішати з висновками не варто. Адже для того, щоб звикнути до чогось нового і відчути себе комфортно, потрібен час.

Тому перестаньте дорікати собі у зробленому виборі. Щоби зрозуміти, правильним він був чи ні, все одно потрібно було спробувати. Реалії такі, що важко зробити правдивий прогноз, спираючись лише на опис роботи в вакансії або зі слів менеджера з персоналу. Розмови ніколи об'єктивно не дадуть уявлення про роботу.

Перш за все, зробіть глибокий вдих і дайте собі час звикнути. При цьому періодично аналізуйте ситуацію.

Що робити, якщо виявилося, що нова робота вам не підходить?

Перший тиждень

Найчастіше після закінчення п'яти робочих днів людина переживає синдром «раніше трава була зеленішою». А все через те, що поки ми тільки в пошуку або процесі працевлаштування, концентруватися на позитиві нескладно. А тільки-но заступаємо на нову посаду, недоліки починають кидатися в очі.

Але! Недоліки є у всіх і всюди. Спробуйте спочатку концентруватися тільки на посадових обов'язках і завданнях. Не порівнюйте нову роботу зі старою, поки це робити зарано. Просто помічайте плюси і мінуси, фіксуйте їх. Незабаром ви їх проаналізуєте і приймете раціональне рішення.

Перший місяць

Якщо через чотири тижні ви не відчуваєте себе хоч трохи комфортніше, спробуйте визначити джерело розчарування. Вам не подобається політика компанії або ви не поділяєте її цінностей? Не можете зійтися з колегами чи не знаходите спільної мови з керівництвом? Посадові функції/графік/умови не відповідають повною мірою обумовленим при працевлаштуванні? Дайте собі чітку відповідь на запитання: чому ви хочете піти? І тут же подумайте, хто може допомогти вам у ситуації, що склалася? Що може змінити ваше рішення піти передчасно?

Поговоріть зі своїм безпосереднім керівником. Можливо, він не знав про наявну проблему або не приділяв їй належної уваги. Те, якою буде реакція, багато про що розповість. Крок назустріч вашим проблемам покаже зацікавленість компанії у вашій персоні і загалом продемонструє, наскільки відповідальний і турботливий роботодавець.

З колегами: можливо, в компанії вже сформувався стійкий колектив і новачків зустрічають з побоюванням. Будьте поблажливі до співробітників. Не нав'язуйтеся в друзі. Поки що буде достатньо стикатися з ними тільки в межах посадових обов'язків. А там невдовзі з'ясується, що у когось з них погляди й інтереси схожі з вашими, і «крига скресне».

Що ж стосується таких глобальних речей, як місія бізнесу і головні цілі компанії, то, вочевидь, вплинути на них ви не в силі, та й не особливо маєте право. В цьому разі порада одна – спробуйте зберегти широту поглядів і позицій. За місяць ви просто могли ще не звикнути до нової сфери або особливостей функціонування організації.

Перший квартал

За три місяці у вас уже сформувалося чітке розуміння, де ви працюєте і наскільки вам це подобається. Якщо почуття розчарування чи обурення міцніє день у день, а всі зусилля полюбити роботу безуспішні, не замислюючись, почніть пошук нового місця. Не кваптеся, ретельно розглядайте пропозиції, приймайте рішення обдумано, спираючись на недавній досвід. А йдучи з колишньої роботи, не стукайте ногами і не грюкайте дверима. Дохідливо і беземоційно поясніть, чому прийняли таке рішення. Можливо, ваша щирість піде компанії на користь.

Вакансии дня

Комментарии