Статьи

«Нас замінили роботи». Підвищення професійної цінності в XXI столітті

Автоматизація і роботизація, велика та могутня, стрімко захоплює все навколо. Й оком не змигнеш, як замість милого продавця в магазині біля дому з’явиться бездушна каса самообслуговування, а замість кур’єрів замовлення почнуть доставляти дрони.

І, з одного боку, такі інновації радують: вони роблять наше життя простішим, швидшим, у дечому – передбачуванішим. Проте з іншого – лякають. Адже, можливо, не за горами той час, коли вони (роботи) замінять і нас. Але гарна новина в тому, що це можна попередити.

Експерти hh.ua | grc розповідають, які навички треба розвивати, щоб не стати жертвою автоматизації.

Згідно зі світовими прогнозами, штучний інтелект продовжить автоматизувати технічні навички, так само, як і програмне забезпечення та роботизована техніка виконуватимуть рутинні завдання. А от попит на soft skills та гуманітарні науки буде підвищуватись.

Отже, що варто розвивати, аби бути затребуваним спеціалістом зараз і залишатись таким ще довгий-довгий час?

КРЕАТИВНІСТЬ

Ситуація з творчими навичками та працевлаштуванням досить неоднозначна. Дехто вважає, що писати «креативний» у резюме – це шаблон, кліше і правило дурного тону. Мовляв, зараз себе вважає творчим кожен другий пошукач. А на ділі демонструють зворотне. З іншого боку, креативність входить майже в усі переліки найзатребуваніших навичок майбутнього. То що ж робити? Однозначно розвивати творчі здібності. Наприклад, за допомогою спеціальних вправ. А от у резюме не обмежуватись самою лише фразою «креативний», а доводити свою творчість прикладами – посиланням на портфоліо незвичних дизайнів чи текстів тощо.

ВМІННЯ СПІВПРАЦЮВАТИ ТА КОМУНІКАТИВНІ НАВИЧКИ

Суспільство загалом і робочі колективи зокрема стають усе більш складними: за своїм професійним, національним, віковим складом тощо. І цінуватись будуть ті, хто хотітиме та вмітиме йти на контакт і правильно вибудовувати спілкування у цих складних колективах. Ба більше: прогнозують, що «строкатість» компаній викличе появу таких фахівців, як координатори розподілених прохідних команд (які забезпечуватимуть взаємодію офісних і віддалених працівників, зніматимуть суперечності та вирішуватимуть конфліктні ситуації) та менеджери з крос-культурної комунікації.

АДАПТИВНІСТЬ І ЗДАТНІСТЬ ДО САМОНАВЧАННЯ

Швидкість змін сучасного світу вражає та... лякає. І затребуваними будуть насамперед ті спеціалісти, які зможуть швидко пристосовуватись до нових умов і викликів, які зможуть перманентно оновлювати свої знання відповідно до нових завдань. Адже бізнес не може чекати, поки людина розгойдається і повільно увійде в курс справ.

ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ

Деніел Гоулман, автор книги «Емоційний інтелект», пише, що, по суті, у нас два розуми: один пізнає, інший відчуває. І інтелект може виявитися марним, якщо владу захоплять емоції. Подолання стресу під час кризових ситуацій, покращення розуміння інших людей та здатність вибудовувати контакти та взаємодіяти зі своїм оточенням, контроль над власними емоціями – це все дає нам високий рівень емоційного інтелекту. Вам знайомий вислів «гнів застилає очі»? Це як раз про емоційний інтелект. Точніше – про його недостатню розвиненість, коли емоції та почуття заважають діяти раціонально і приймати зважені рішення. Один з перших кроків до підвищення рівня емоційного інтелекту – розпізнавання та інтерпретація власних емоцій і вміння слухати інших з щирою зацікавленістю.

ТАЙМ-МЕНЕДЖМЕНТ

Ще одна навичка, актуальність якої обумовлена складністю та швидкістю сучасних змін. Кількість процесів та завдань збільшується ледь не щодня, а от часу більше не стає. Навички тайм-менеджменту дозволяють працювати швидше без втрати якості, не відчувати перенапруження, бути більш продуктивними і встигати якщо не все, то набагато більше. Розпочати втілення їх у життя можна зі складання списку справ. Бажано з визначенням часу, який вам знадобиться на їхнє виконання.

Впевнені, що володієте всіма цими навичками? Чи якраз займаєтесь їхнім удосконаленням? Ну то не забудьте зазначити про це у вашому резюме!

Вакансии дня

Комментарии